ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІКТА
Факультет:
Не вказано
Кафедра:
Захист інформації

Інформація про роботу

Рік:
2010
Тип роботи:
Звіт до лабораторної роботи
Предмет:
Комп’ютерні методи дослідження інформаційних процесів та систем

Частина тексту файла

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ „ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА” ІКТА Кафедра Захист інформації З В І Т До лабораторної роботи №3 з курсу: „ Комп’ютерні методи дослідження інформаційних процесів та систем ” на тему: „ ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ ” Варіант 18 Львів – 2010 Мета роботи - ознайомлення з ітераційними методами розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь. Короткі теоретичні відомості До ітераційних методів належать: метод простої ітерації, метод Зейделя, метод верхньої релаксації та інші. Метод Зейделя Є система лінійних алгебраїчних рівнянь, що зведена до нормального вигляду . Тоді за методом Зейделя, вибираючи вектор початкових наближень  (як правило, це стовпець вільних членів  ), уточнення значень невідомих проводять наступним чином: 1) перше наближення:  2) k + 1 наближення  k = 0, 1, 2, … . Таким чином ітераційний процес подібний до методу простих ітерацій, однак уточнені значення  одразу ж підставляються в наступні рівняння:  – метод Зейделя. Іншими словами, метод Зейделя відрізняється від методу простої ітерації тим, що при обчисленні  на “k+1”-му кроці враховуються значення , ,  , обчислені на цьому самому кроці. Слід сподіватись, що ітерації за методом Зейделя дадуть при тому ж числі кроків більш точні результати, ніж за методом простої ітерації. Або така ж точність буде досягнута за менше число кроків, оскільки чергові значення невідомих визначаються тут більш точно ітераційний процес припиняється. Якщо візьмемо систему  для якої точний розв’язок  Обчислення проведемо згідно формул:  . За початкове наближення вибираємо вектор  Достатні умови збіжності ітераційного методу Зейделя  для всіх  і якщо хоча б для одного і ця нерівність строга  . Завдання Розв’язати систему лінійних алгебраїчних рівнянь методом Зейделя.  , k = 3;  p = 1;  Список індентифікаторів, змінних, функцій, використаних у блок-схемі алгоритму і програмі, та їх пояснення double – тип з плаваючою точкою подвійної точності; if-else - умовний оператор; while - оператор циклу з передумовою; public – модифікатор доступу, члени якого доступні з будь-якого місця програми ; Main() – головна функція; Abs (x)- повертає абсолютне значення x; int – тип з 32-бітовим цілим числом з знаком. Текст програми using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace Laboratorna_robota3 { class Labwork { public int i; public int j; public int n = 4; public double m; public double k; public double p; public double f; public double t; public double S; public double Sum1 = 0; public double Sum2 = 0; public double E = 0.0001; public double[,] A; public double[] x; public double[,] a; public double[] b; public void koeficienty() { Console.Write("введiть k="); k = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); Console.Write("введiть p="); p = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); S = 0.2 * k; t = 0.2 * p; } public void print() { for (i = 0; i < n; i++) { for (j = 0; j < n; j++) { Console.Write(a[i, j] + "x" + (j + 1)); Console.Write("+"); } Console.WriteLine("=" + b[i]); } Console.WriteLine(); } public void Zejdell_metod() { a = new double[n, n]; b = new double[n]; A = new double[n, n]; x = new double[n]; a[0, 0] = 13.3; a[0, 1] = (2.62 + S); a[0, 2] = 4.1; a[0, 3] = 1.9; a[1, 0] = 3.92; a[1, 1] = 8.45; a[1, 2] = (1.78 - S); a[1, 3] = 1.4; a[2, 0] = 3.77; a[2, 1] = (1.21 + S); a[2, 2] = 8.04; a[2, 3] = 0.28; a[3, 0] = 2.21; a[3, 1] = (3.65 - S); a[3, 2] = 1.69; a[3, 3] = 9.99; b[0] = (-10.55 + t); b[1] = 12.21; b[2] = (15.45 - t); b[3] = -8.3; vuvid(); Console.ReadLine(); Console.WriteLine("Розв’язок системи лiнiйних рiвнянь методом Зейделя:"); Console.WriteLine(); print(); for (i = 0; i < n; i++) { for (j = 0; j < n; j++) { if (i == j) { A[i, j] = 0; } else { A[i, j] = -a[i, j] / a[i, i]; //ділення елементів матриці на діагональний елемент } } b[i] = b[i] / a[i, i]; //ділення матриці вільних членів на ел...
Антиботан аватар за замовчуванням

16.01.2013 12:01

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Завантаження файлу

Якщо Ви маєте на своєму комп'ютері файли, пов'язані з навчанням( розрахункові, лабораторні, практичні, контрольні роботи та інше...), і Вам не шкода ними поділитись - то скористайтесь формою для завантаження файлу, попередньо заархівувавши все в архів .rar або .zip розміром до 100мб, і до нього невдовзі отримають доступ студенти всієї України! Ви отримаєте грошову винагороду в кінці місяця, якщо станете одним з трьох переможців!
Стань активним учасником руху antibotan!
Поділись актуальною інформацією,
і отримай привілеї у користуванні архівом! Детальніше

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

пропонує роботу

Admin

26.02.2019 12:38

Привіт усім учасникам нашого порталу! Хороші новини - з‘явилась можливість кожному заробити на своїх знаннях та вміннях. Тепер Ви можете продавати свої роботи на сайті заробляючи кошти, рейтинг і довіру користувачів. Потрібно завантажити роботу, вказати ціну і додати один інформативний скріншот з деякими частинами виконаних завдань. Навіть одна якісна і всім необхідна робота може продатися сотні разів. «Головою заробляти» продуктивніше ніж руками! :-)

Новини